Всем доброго морозного утра!
На улице -20, дороги перекрыты т.к. в эти минуты олимпийский огонь начинает свое торжественное шествие по центральным улицам города. А я, пожалуй, расскажу Вам, как прошл…
Panowie czy ktoś znający dobrze język rosyjski może potwierdzić procedurę sprawdzania tego łańcucha za pomocą VCDS?
Korzystałem z translatora google i nigdzie nie doszukałem się informacji, że sprawdza się na zimnym silniku.
U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
Ktoś wie jak to interpretować ?
Auto z 2008 roku, mam przejechane 172 000 km, nic nie stuka, silnik zapala i pracuje cały czas z takim samym dźwiękiem (nie ma jak to niektórzy opisują jakiś stuków przez 2-3 sekundy po odpaleniu na zimno), brak wypadających zapłonów itp., rozrząd nieruszany choć ciągle biję się z myślami czy tego nie zrobić (powstrzymuje mnie chyba tylko brak kasy i wrodzona oszczędność
Zmiany w silnikach. W silniku CDAA zastosowano "pompę oleju o regulowanej wydajności" - następny element który może działać nie prawidłowo. Według mnie tu leży problem z "hydraulicznym napinaczem łańcucha". Gdy "ujdzie" ciśnienie w układzie to napinacz "rozluźnia" się co przy rozciągniętym łańcuchu podczas uruchomienia silnika może spowodować przeskok.
Zamierzam zmienić swoją O1 na cos nowszego wlasnie z tym silnikiem
Moje pytanie brzmi czy ten silnik jest drogi w urzymaniu i czy sie psuje a jesli tak to co i jaki jest koszt takich napraw
Mihau, dokładnie to. Muszę jeszcze popróbować kilka razy, bo aż niemożliwe, żeby nie drgnęło nawet na ostatniej pozycji ( miałem cały czas 0,00 st. po 12h postoju, odpalenie i kilka delikatnych "przygazówek" ).
U mnie to samo, auto odpalone po 3 dniowym postoju albo i dluzszym, opisze jak mierzylem, bo pierwszy raz robilem sam na vcds.
- Podpiałem kabel, wlaczylem vcds, przekrecilem stacyjke, wszedlem na 93 i odpalilem auto, oboroty od razu pokazalo, obciazenie w % tez a 3 kolumna intake tak jak u ciebie caly czas 0,0 i bez zmian po kilku minutach i dodawaniu gazu. Auto z 02.2012 przebieg 18tys.
ps. Dzieki koledze Innova za szybkie dostarczenie kabla
Zamieszczone przez mirek_p11
Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS
A czy to cos rzeczywiscie mowi o stanie napinacza?? Bo lancuch moze byc nie wyciagniety lecz za slabo napiety, a to chyba nie do konca to samo.
U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
Ktoś wie jak to interpretować ?
Ciecz chłodząca osiągnęła temperaturę 60° C?
Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszę
Ciecz chłodząca osiągnęła temperaturę 60° C?
Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszę
Nie sprawdzałem niestety temperatury przy jakiej się to stało, choć wydaje mi się, że było już ponad 60°C. Może w weekend pobawię się ponownie i zobaczę dokładniej kiedy to wyskakuje.
Rozgladamsie za o2 w benzynie, w oko mi wpadla 1.8 tsi. Jak wyglads jego eksploatacja o na xo zwrocic uwage?
Doczytalem w tym watku ze na napinacz rozrzadu, czy jest jeszcze cos co domyslnie nawala?
W porownaniu do 1.4 tsi, czy bedzie on bardziej trwaly
Widzę że tutaj kilka osób ma przebiegi ok 100tys km i już deklarują niebawem sprzedaż swoich aut. ja własnie myśle o kupnie któregoś z TSI (1.8 lub 1.4) ale używany. mam na oku 1.8TSI z 2009roku który ma 160tys km....Czy to już dużo??? Pytam bo nie napotkałem na tymforum kogoś z takim przebiegiem w tych silnikach...
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Mam przebieg ok. 160 tym. i jest ok. I uważam ze ten silnik to dobry kompromis pomiędzy niskimi kosztami eksploatacji, osiągami, i komfortem. Myśle ze mozna zrobić zawias, hamulce, program i mamy auto prawie idealne, może nie wyglada ale jedzi, skręca i hamuje lepiej od większości spotykanych aut na drodze.
west, czy jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Miałeś przez ten czas jakieś poważniejsze problemy? To pozytywna dla mnie wiadomość że masz już taki przebieg, bo również uważam że to fajny silnik i w sumie O2 z takim chciałbym upolować.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Tak, auto kupiłem nowe. Problemy to: wymiana turbo jeszcze na gwarancji, przy ok. 100 tkm, z powodu wycieku oleju gdzieś na jakiejś rurce doprowadzającej olej, wymiana wahacza z tyłu i ciągle czekająca od 2 lat na wymianę, cieknąca pompa wody(przy niskich temp. cieknie sobie gdzieś na uszczelnieniu.) Miałem też wymieniony nastawnik rozrządu jak była cicha akcja serwisowa i to wszystko. Myślę że to nie jest jakaś katastrofa, użytkuje i użytkowałem jeszcze kilka innych aut i na ich tle mogę to auto śmiało polecić.
Robione było przy 79 tyś. ASO samo się odezwało.W załącznik wykaz gratów.Co do samego silnika został mi polecony przez dobrego kolegę długoletniego pracownika VAG .
Robione było przy 79 tyś. ASO samo się odezwało.W załącznik wykaz gratów.
chrzanek, po tym co wrzuciłeś w wykazie elementów to wynika, że u Ciebie to była grubsza sprawa, bo poza napinaczem wymieniany był wałek rozrządu.
Wiele osób miało wymieniany napinacz i nikt chyba nie miał ruszanego wałka, więc opisz co dokładnie się stało i jakie były objawy. Wymiana wałka rozrządu przy 79kkm nie jest normalną rzeczą.
Zamieszczone przez Chris_M
Zamieszczone przez tom007
Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
Ciekawe!
A jeszcze ciekawsze, dlaczego VW nie może dać sobie rady z tym problemem, jeśli w jednym silniku on występuje, a w drugim nie.
BTW:
Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?
Chris_M, 1,4tsi i 1.8tsi to inne rodziny silników i różnią się w wielu elementach, więc ciężko porównywać. VW rozwiązało problem w 1.4 rezygnując z CAXA i w prowadzając nową konstrukcję na pasku. Natomiast w nowym 1.8 pozostawili łańcuch.
Komentarz